viernes, 13 de marzo de 2015

Multiculturalidad Vs. Interculturalidad

Cita Marcos Martínez Roma, de Podemos, en su cuenta de twitter: "Europa es para los europeos, como América Latina para los latinoamericanos". Es del vicepresidente de Bolivia. Lo hace imagino porque está de acuerdo.

A eso se le llama multiculturalidad y es un tipo de respeto basado en la desconfianza: lo mejor es que cada uno se quede en su casa, viene a decir, no vaya a ser que acabemos a tortas. Otra versión dice las peras con las peras y las manzanas con las manzanas. Más que respeto yo me atrevería a caracterizarlo de racismo de baja intensidad.

Lo deseable es la interculturalidad, mucho más arriesgada, mucho más valiente y será por eso, por disruptiva, que está desaparecida en este país (ay, Lavapiés de mis noches, dónde quedaste).

10 comentarios:

Serrón dijo...

No quiero decir ni mucho menos que Marcos sea racista, ni por asomo. Aun conociénole muy poco, puedo asegurar que es todo lo contrario. Pongo la mano en el fuego por él en este tema.

La entrada del blog va en relación con la multiculturalidad, que se ha convertido en una especie de mantra de la izquierda pero creo que sin cribado previo. Es un concepto feo. El de interculturalidad es mucho más bonito, pero complicadísimo.

Anónimo dijo...

No entiendo nada. Será verdad que es muy complicado. A ver si repitiéndolo:

"Europa es para los europeos, como América Latina para los latinoamericanos".
"Europa es para los europeos, como América Latina para los latinoamericanos".
"Europa es para los europeos, como América Latina para los latinoamericanos".

O ampliándolo:

"Europa es para los europeos, como América Latina para los latinoamericanos, asia para los asiáticos, áfrica para los americanos, oceanía para los oceánidas".

A ver, vuelvo a meditar sobre la conclusión: "La interculturalidad es más bonita que la multiculturalidad".

Nada, que no lo entiendo.



Serrón dijo...

¿Te suena Alemania para los alemanes?

Anónimo dijo...

¿Eso es multicultural o intercultural?

Anónimo dijo...

Y la criba, ¿qué dejaría pasar y qué no?

Serrón dijo...

Criba está empleado como sinónimo de análisis previo. Lo que está haciendo Marcos es, creo, asumir un concepto con unas coordenadas concretas como si fuera la realidad, y no una forma de aproximación a la realidad.

Serrón dijo...

Pongo a continuación el enlace a los resultados de una sencilla búsqueda en Google de "Alemania para los alemanes":

https://www.google.es/search?q=%22alemania+para+los+alemanes%22&biw=1522&bih=763&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WrsFVbG_G4XwUoCsgaAD&ved=0CAYQ_AUoAQ

Serrón dijo...

Y por último, al que ha lanzado las dos preguntas tras la mía: creo que con tal de buscar las vueltas a lo que escribo no sabes ni lo que preguntas. A partir de ahora si veo que lo que escribes aquí no tiene sentido o busca solo incordiar, no lo voy a publicar. Imagino que no te moleste.

Anónimo dijo...

Güenas:
No voy a dicir que pa náa me surprendi, aunqui certu que me jace gracia y too. Ichemus una visual un pocu mas abierta y gineral sobri´l tema y parecius:
Desisti muchu uropeista, y pa toos los gustus, oficialista, oficioso, los no-oficiosos y los alternativus y too. ¡Jasta muchus que dicin ser “suberanistas” cántabrus son uropeistas!
Lo d´Uropa es una traka güena. Toos sabimus quien jue el mayor paladin (y no a la taza ) de “Europa”, del proyeutu uropeu, de los sus valoris, etc: Adolfo Hitler.
El que nu sepa donde y cuandu naz el nombre “Europa” lo busque. Nunca, nunca jue siquiera pareciu a náa de lo que hay. De jechu náa tieni que ver cona política, giografia. Piru caru, llegan algunus ven que puedin usarlu pa lo suyu y “magia”.
Algu pareciu con el terminu imperial romanu Hispania (terminu geograficu esti, pa los romanus mesmus), dispues de muchus siglus otrus dejerun “Las Españas”...y caru llegarun los mas listus y dijeron “España”, esa que defienden a izquierda y derecha, lo que toos tenin en la cabeza , que la pintan mu vieja...piru qu´es mas joven que la ciudá de Sanander.
Por otru lau isu de “europa para los europeos”, etc. Toos habeis tenidu caru´l tufillo al que se paricia, tufillo facha, o facista o nazista o comu se prefiera.Lo ciertu es que yo criu que cáa genti, cáa pueblu ha de gobernar el su propio País. Si, criu que el Pueblu Cántabru dibiria jacer isu mesmu, comu´s natural. Y isu ni quita ni poni con otrus temas: enmigración, colonialismu, etc.
Vos dibatis sobri un MultiCulturalida Vs Interculturalida. Yo: ni la una ni la otra. ¿Cultura? La cántabra y sin artificius ispañolizantis por certu ; y abiertu a las culturas de otras naciones del mundu.
Por certu, paralndu de tufillos. Pos risulta que hubo una banda folki mu conociu. Isa banda de folk llevosi a triska de ayuda enstetucional de too sinu y color. No iran malus, tampocu los mijoris, piru nu iran malus. Caru que isu no justifica toas las subvencionis, autuacionis a triska, las ayudas comu los discus que les ayudaban a sacar, etc . Tampocu quizas isu no juesi del too malu, piru es que de mientras el folklori cántabru enos pueblus y barrius de Cantabria se muria, se amustiaba, pirdia pa la genti´l enteres mientras se jomentaba el folk a lo modernu (comu ista banda)

Anónimo dijo...

Pos risulta que es conociu que d´isa banda hay unu qu´es de isus de “Alemania pa los alemanis”, piru caru, son otrus tempus, y lo lleva bien y ena entemidá. Caru, que toos sabemus que en estus tempus pa ser nazi no hay que tatuarse una cruz gamada, o siquiera riconocelu. Sirva dicir que Fraga era “dimocrata” y “español”. Sobri too lo ultimu.
Piru al casu: no´s mu conociu, piru caru ista que mas de unu y dos lo sabin, y si se priguntasi entre los folkis mas antiguos algunu lo sabi. Entoncis, sus amigus han de saber de sus filias.Y mas si siguin como compas de musica enclusu jasta hoy. Comu unu que a ti te gusta comu iscribe, y que tamien tiene mas de un ramalazu raru, raru. Pos a mi me pareci raru iscribir en cántabru piru ser profunda y sentimentalmenti anti-cántabru. Comu ir de suberanista cántabru piru ser profundamenti istatalista y arribista, lo cual entoavia se me iscapa. Comu´l jechu de que tantu jolasteru nos alicioni sobri lo nuestru, enclusu´n pulitica y cultura.
Tamien ricordar qu´en la sedi de Adic la bandira uropea es bien grandi.
O´l casu de unu que se apellidaba Marín, y que d´aqui saliu. De la quinta de los dos que comentaba antis, por certu. Ispertu´n cántabru. Y parlandu ena Libreria Uropa, en barcelona, nido de nazis a nivel uropeo.
Criu que vieni al casu parlar de istas cosucas, y no veu que naide lo haga, ni algunus de los que va de “mas lanzaus”. Lo dichu, criu que vieni a cuentu conocer estas “anedotas”.
Un saludu

Archivu del blog