martes, 23 de diciembre de 2014

Dr. Ernesto Gonzalvo

Me da un compañero un ejemplar un poco atacado de El Cantábrico con un amplio reportaje dedicado a la visita que hace la reina Victoria Eugenia y las infantas a la Casa de Salud Valdecilla en el año treinta. Pero lo que llama mi atención es un anuncio al que he hecho una foto que pongo a continuación:


Se trata del Dr. Ernesto Gonzalvo, Gerente del hospital desde que triunfó el Frente Popular hasta que retornó el Dr. Wenceslao López Albo en septiembre de 1936 de Bilbao. Nada sabemos de este doctor. Fue asesinado en 1937. En la galería de retratos del hospital no está el suyo. Hubo que esperar a los estertores de la Dictadura para que se pintaran los de los doctores López Albo y Díaz Caneja. Pero nadie se acordó del Dr. Ernesto Gonzalbo.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Güenas:

Pocu s´ha cambiau en angun casu, piru la pena es que demasiau s´ha cambiau´n otrus.
Filusoficu´l comentariu puedi ser, parlar de cambius, nuvedadis y demás. Cambiar o no cambiar, ser nuvedá o no selu, nu´s güenu ni malu. Dependi. Si puedi cambiar pa mal, y se puedi permanicer pa bien. Dendi una dicada´l menus, parici que si nu se cambia (y/o se cambia caa pocu) mal y si las cosas no son nuevas (o lu paricin) nu valin. Que si modernidá, que si pogresu, que si hay que estar conos tiempus, etc. Piru la balanza de la rialdiá autual esta pa ver los risultaus...
La pena´s pa mi es comu dicis el no alcordarsi de las cosas y las gentis, el dotor en el casu que cuentas. Tanta genti dejáa de lau, tanta genti olvidáu, tanta genti que SI jizu cosas y cosas güenas, que aportaron pa´l bien Cantabria y su genti interrau su ricuerdu, o manipulau.
Puedi ser que no´s mas que las consecuencias del ginocidiu sufríu en este país jace tan pocu y que algunus quierin (direchas e isquierdas, cantabristas y no-cantabristas) pintar comu que pasu jace 3 siglus.
Puedi ser que no sea mas que la rialidá de vivir n´una colonia o´l llamatu si quiera poner a ista rialida.
Pa mi lo tristi nu es esu comintau n´antis, la dismimoria jorzáa o voluntaria.
Pa mi pior es que a cambiu son los piores los mas distacaus, los mas igoistas los que mas luz y focus tienin (algunus enclusu si las tratan de dar de “humildes”), son los tuertus e interesaus los que prolijeran en esta ciguera culetiva, son los argumentus e ideyas mas inrrevesaus y mas vacius(y menus “cántabrus” de verdá) los que pridominan.
Risumiendu: dimasiau circu (cantabristas, d´isquierdas, de direchas, cintru, etc) y mu pocu autinticidá, entelectu, razon, dibati de verdá (esi que tien toas las posibilidadis sobri la mesa, toas, las que gustan mas o menos); dimasiau “virtualidá” y caa vez minus “virtuosismu”; cáa vez ser mas clonis, midiu vascus midiu progre-modernus, que ser cántabrus di virdá, con los muestrus sintiminetus, valoris, istetica, mintalidá. Dimasiau güena genti susistiendu, jodida o muriendosi del ascu y demasiau trepa y arribista (sin jacer demeritu a su enteligenica, sabir parlar y sabir iscribir mijur por enterné..dijandu´su si un güen abismu cona la su pratica ena rialidá) jaciendu la su carrera usandu a Cantabria y lo cántabru...
Y po´l otru lau, pocus cambius comu dejisti. Algunus piru mu pocus. Y ya náá mas.
Filicis jorras y Feliz Solsticiu d ´Envernu
Un saludu

Archivu del blog