domingo, 26 de octubre de 2014

Cunciertu de Stanich, libriría Padilla, D. Dineru, cantu cancaneáu y muertos curriendo´l soletu

(1)

Anochi quiríamos espidimos del siglu vinti nel cunciertu-l cantautor sanandirinu Stanich, pero se mos magostó la batiría-l cochi.



Llamamos al siguru y vino una druga a por nós. Nu jezo falta que mos llevara a dengún láu. Bastó con que mos cargara la batiría. "30 minutos de rodaji", mos dijo, "mejor si por autuvía", y asina jacimos: mos juimos jasta Culindres, a cumer un bocata de panceta nel Jauja.

Stanich, otru día mos apresentas a Manolo Caracol.

(2)

Esta mañana juimos a mercar el peliódricu al quioscu las estaciones. "Es ésta la antigua libriría Padilla, ¿nordá?", prigunto. "Sí", arrespuendi el propietariu con evidenti urguyu pola dosis de reconocencia emprevista. "Val, pos vo a echar un vistazu a los libros, si no li paez mal". "¡Claru, hom!", diz. Dengunu val muchu, pero apaño unu, Quiero morir por algo, mimorias del gudari Joseba Elosegui, del 77, aunqui reconozo que no muy convincíu, sólu por jacer daqui gastu. "Tres euros", diz secu. Póngoselos nel mostraor. "Otru día vinimos con despaciu", dicimos. "Y con dineru", pensará, pero allá él.

Dispués de cumer, mientras Raquel véi Saber y ganar, leo: "Los italianos tenían en Villarcayo un aeródromo controlado exclusivamente por ellos, con treinta y dos aviones Fiat, en cuyo campo no tenían entrada los españoles. Los aviones de bombardeo eran alemanes, cuya base estaba situada en Burgos, disponiendo también estos mismos de cazas en la base de Aguilar de Campoo" (pp. 199 y 200).

Esta enformación acabildra cono dicho al roti-los bombardeos nazis de Sanander aquí.

Al final el libru tien megoyu. Padilla, qué güena libriría de ber güenos leutoris.

(3)

Hui publica un editorial muy valienti el peliódricu El Mundo ena su edición cántabra, tituláu "El chasco del Banco de España", que sina sú direutor, Félix Villalba, al roti-l Bancu España, l´Archivu Lafuente y la oportunidá pirdía pal centru dedicáu al arti paliulíticu de la UNESCO. Parla de "cortoplacismo, precipitación". Diz más: "Yo no hubiera tenido prisa y habría meditado más las cosas, pero no las veo desde la óptica de quien se presenta a las elecciones y tal vez esa sea la clave. Hay un edificio vacío, se busca un buen envoltorio con la asociación con Reina Sofía (lo de la sede o subsede es una milonga) y se saca algo para antes de los comicios." Y sigui: "Ya saben, ahora están pendientes de la imagen, a estas alturas de la legislatura tienen prisa". Félix Villalba créi que traer l´archivu al bancu arrespuendi a un interés pulíticu atal y que por culpa d´esti interés pulíticu vamos a perder el muséu de la UNESCO. Archivu sí, pero cumu correspuendi, no cumu interesa a unos pocos (pulíticos, empresarios).

Esta visual se abregona (se esaparta) y muchu de la d´El Diario Montañés con G. Balbona a la cabeza. A güen siguru qu´El Mundo está a buscu de un target de leutoris de prensa que nu sean ya pa leer más El Diario Montañés, que roza el patitismu (amás del catitismu más cirril). Pero no por eso vamos a quitalis méritu.

L´arrancaera: las fotos del bancu que publica El Diario Montañés son antiguas. Enas fotos del bancu qu´está publicando esti peliódricu los últimos días nu apaez lu que se puéi veer ena fotu que he jecho esta misma mañana y que pongo derréu:


El Diario Montañés pon fotos antiguas del bancu pa evitar esi letreru cona palabra dineru acompangáa de una corona. Veremos cuántu dura àhi puesta. El Diario Montañés, ¿manipula? Ciertu es que nu retoca las fotos que publica, pero poner una fotu antigua en tal de una autual pa evitar que salga la palabra dineru coronáa, se me jaz penosu.

Leer (y veer) El Diario Montañés es güenu pa saber qué se puei dicir y qué no. Qué, pa quin quiera obedecer. Qué, pa los ciudadanos duendos, si es que un ciudadanu puéi ser duendu, y no sólu las vacas o los güeis.

(4)


Cantu cancaneáu.

(5)


Restos de lápida en las escaleras de subida a la catedral de Santander. Raquel la ha buscado, a la señora de la lápida. Es una de las primeras accionistas del Banco Santander.

Me viene a la cabeza uno de los mayores propietarios de Cabuérniga que se hizo enterrar nada más entrar en el cementerio de Terán, pegado al camino. "Para que puedan pisarme de muerto los que no pudieron hacerlo de vivo", dijo.

No hay comentarios:

Archivu del blog