viernes, 15 de febrero de 2013

Esplutíos

Ya tinía yo ganas de dicilo (siempre hay muchu más que cuntar de lo que soy pa escribir): cuando la genti que abora tien alredor de sesenta años tinía no más de diez, en Santa Lucía, San Simón, El Sol y Ríu la Pila de Santander, es dicir, enos barrios pescaoris de la capital, al menos, guardaban los trastes viejos y rotos tol añu pa tiralos pola ventana en Nochi Vieja. Gustaban muchu de tirá-las bumbillas fundidas. L´esplutíu d´estas bumbillas enllaza conos esplutíos de los petardos ena actualidá. Quín mos puei negar que una cosa no llevó a la otra, que muestru gustu polos petardos en Nochi Vieja no vien del gustu que se tuvía entós polos esplutíos de las bumbillas fundidas y que a su vez esi gustu no vien de... y gira, gira´l trompón.

Y más: el "chamán" de los mambara de Mali, el koredugaw, visti una capa jecha con melanes de la que cuelgan cachos de calabaza, conchas marinas, etc., que arrepresentan un mundu estazáu, un mundu que, precisamente, el "chamán" se acupa de rearmar. Cona vasa rotu, conos triques que se lanzan pola ventana en Nochi Vieja, ¿no estaremos entamando a rejacer el muestru mundu dende la hiría, dende´l labarientu, dende´l caos original del que surdimos y que mos jaz humanos?

1 comentario:

Anónimo dijo...



Esa custumbri nu debi ser tan vieja. Mi padri recuerda ena sú infancia y mozandá (años 60 y 70) que ena nochivieja se jacía esto de tirar pola ventana la jatera vieju, platos y vasija sobri too, ya li priguntaré polas bombillas a ver si s'alcuerda. Mi padri vivía pola zona de Poliu.



Llobetu

Archivu del blog