miércoles, 9 de enero de 2013

La ilesia Barcinillas

Quemó la ilesia Barcinillas. La culpa la tien una paca herba secu del Belén de Navidá, que ardió por culpa de un focu que llevaba encesu mucha tiempu. Prendió el Belén y con él la ilesia.

Sorprende que ardiera la ilesia durante horas y que los vicinos nu jacieran más que mover un déu: el déu col que llamarin a los bomberos. Nu es propiu de cagüérnigos. Los medios, del ramal de los caporalis de turnu, ya están echando la culpa a la galbana de los vicinos. Pero camiento que l´ite la custión nu es tan fáci de desplicar.

Junta la ilesia está la sée de la Fundación Barcenillas. Esta sée acupa un edificiu siñorial, una casona, conas puertas pieslláas pa los vicinos. Nu ufrez wifi gratuitu a quin se arrima a sús parées ni dejan entrar a leer un libru ena sú biblioteca, y eso que nu hay biblioteca ni nel aluntamientu de Los Tojos, ni nel de Cabuérniga, ni nel de Puentenansa... N´esta casona el ya fallicíu Pancho Pérez entarajilaba, de la qu´enverangaba nel pueblu, jaranas enas que los vicinos entraban, si tuvían suerti, en calidá de camareros.

Esta fundación acaldó la plaza onde se erci l´ilesia, amás de la propia ilesia, pero lo jezo no pa los vicinos, sino pa los patronos. La ilesia que ardió era la del pueblu, pero naidi la sintía, ya, suya. Enas fotos de los peliódricos se véi a los bomberos ajuegando l´incendiu mientras los vicinos amiran cumu quin véi jirvir l´augua ena que cuez una coliflor.

¿Galbana? No. Es más bien la quema de una ilesia esajenáa.

No hay comentarios:

Archivu del blog