jueves, 30 de junio de 2011

Pasiegos en rée

Artículu sobre pasiegu burgalés, aquí.

Test

¿Capital Europea de la Cultura? Me gustaría hacer una perfomance (porque no me cabe duda que lo sería): grabar a Savater (no digo ya a Rubalcaba o a Garzón), uno de nuestros filósofos más prestigiosos (lo queramos o no), dando un paseo por el caso viejo de San Sebastián. ¿Qué pasaría?

miércoles, 29 de junio de 2011

Vicinos convictos

Estuvi jaz alreor d´un añu en San Sebastián, alias Donosti(a), y lo únicu que ví relacionáu cona capitalidá cultural eran un güen qué de pegatinas de los de siempre contra la candidatura. Imagínolos abora quitándolas con espátulas de las parées, ris ras, pero cudiando de no quitá-las que dicin estar en contra del Guggenheim, de la bandera española, de la pulicía, de los pulíticos del PSOE y del PP (a los que, dicin, ya no los quieren matar), de los empresarios (a los que, dicin tamién, ya no lis pidin dineru a cambiu de no arruinalos con una bomba, secuestralos o matalos) y una larga tarja d´esenemigos que cambalúan por sús mientes. Y digo lo único que ví porque de programación cultural, pocu más que una chapuca que compré y que ya no sé ónde está.

martes, 28 de junio de 2011

Cudar

Nunca bía caíu ena cuenta de qu´el gallegu coido es cuspíu al cántabru cudo (cuda el que no cuda que no cuda el que cuda).

Patrimoniu de la Humanidá

La Jerra la Tramontana, en Mallorca, ha síu declará Patrimoniu de la Humanidá pola UNESCO bajo la figura de Paisaje Cultural.

Dende la Consejería de Mediu Ambiente de Cantabria se intentó que lo jueran los Montes de Pas. Pero se encargó la gestión a la Jundación Naturaleza y Hombre, que, velando por sús intereses corporativos, jirmó únicamente polos valores naturales de la pieza territorial, echando a un láu la aportación humana, que es, sobra dicilo, la otra cara, imprescindible, del territoriu pasiegu. El enfoque erróniu mos apeó de la carrera y tóo quedó en náa (muy cántabru, por otra parte). Dímpués llegaron los mulinos de vientu al cordal burgalés y se acabó de rematar la faena. Eso sí, la Jundación sigui publicando folletos enos que diz que la Montaña Pasiega es patrimoniu mundial (que no de la humanidá).

domingo, 26 de junio de 2011

Potencialidaes


Silla double side de la diseñaora francesa Matali Crasset, aquí. Es cumo el perru de nuestros albarqueros (vid. fotu adjunta).

En palabras de l´autora: "existe una dimensión cada vez más local que me interesa mucho. Lo contemporáneo ya no es propiedad exclusiva del mundo urbano".

Prende un cigarru
da el primer calu
y diz mí nombre.

El jumu jaz dos visajes
(cumo una bandiá d´estorninos
acorcollaos)
anantis d´esapaecer.

viernes, 24 de junio de 2011

Praos Conceju

Praos Conceju de Tudanca, Garabandal y La Lastra (¿los únicos que hay?), bienes d´interés cultural, ya.

miércoles, 22 de junio de 2011

Desequilibrios

Si no hablo una lengua, sino un dialecto, imagino que tampoco haga arte, sino artesanía.

martes, 21 de junio de 2011

BIC

Caminu del Potru bien d´interés cultural, abora.

viernes, 17 de junio de 2011

El Día E

L´Estitutu Cervantes ha entarajiláu "El Día E". Pidi qu´elijamos la palabra española que más mos guste.

Yo ya sé cuál: pepsi.

miércoles, 15 de junio de 2011

Cupiones

Espazo Abalar gallegu contién güenas ideas pa copiar.

viernes, 10 de junio de 2011

¿Dónde dices?

Cantabri A
Cantabr Al
Cantab Ali
Canta Alie
Cant Alien
Can Aliena
Ca Alienad
C Alienado

Progresu

Onde hui son cuatro hostias ahier eran cuatro tiros.

lunes, 6 de junio de 2011

Alerta

Corto y pego:

"Por lo tanto teniendo en cuenta que la edificación del equipamiento cultural [centro cultural Botín] es coincidente con la ubicación de la grúa [de piedra], ésta deberá trasladarse a otro emplazamiento que deberá contar, en su caso, con la aprobación del órgano competente."

domingo, 5 de junio de 2011

Claves

Que Jesucristo era buen tipo lo demuestra que dejara a Tomás tocar sus heridas. La mala gente no deja ni que te acerques.

Visajes

El Mundo edición cántabra anantes pidía repartu equitativu de la publicidá estitucional. Abora lo que quier es resarcise.

De uídas

Aériu, sí, pero no *aeriopuertu, sino aereopuertu, sigún tengo sintíu.

Revolucionarios

Y abora qu´está aquí, con nós, dimpués de tantas veces cumo lu invitamos, resulta que no tenemos sitiu en casa pa que durma y mos vemos obligaos a echalu a la calle.

Tranquilos, diz muestru envitáu, es ena calle onde más a móu m´alcuentro.

Pero no lo digo

Mí subrina créi qu´ero gigante.

Cabezudu, más bien, cudo yo.

viernes, 3 de junio de 2011

Maella

La sala que tien la F. Botín ena calle Martillu de Santander acuéi debujos de Maella, un pintor coetániu de Goya. Es un sigundón. Al murir sú obra juéi vindía n´almunea na sú casa de Madrid. Juí a vé-la desposición y no me gustó. Gulví a ráiz d´una visita qu´entamó el comisariu, José Luis de la Mano, profesor de l´Autónoma de Madrid, y me encantó. Los debujos siguin siendo formalmente la mesma caca de la vaca, pero el profesor de la Mano me ayudó a velos cumo brocales que conectan conas rientes suterránias que riegan la vida, la mesma vida, la d´abora y la d´entós.

La cultura, qué güena es, cuánto jaz esfrutar.

Cumo diz un muy güen amigu míu, un pueblu no es cultu cuando surden en sú senu cuatro o cinco lumbreras (los menendezypelayos de turnu), sino cuando toos, sin desceición, asganzan un livel cultural que jaz que la vida de toos sea mejor.

jueves, 2 de junio de 2011

_ (guión baju)

Estoi cansu.

miércoles, 1 de junio de 2011

Rectores con mogura de más

Nunca tuvi a la UC por esenimiga, pero en liendo las últimas declaraciones del rector, no puéu menos que camientá-lo peor: diz que no se puei tichar el cuncursu eólicu porque, de jacelo, comprometería tul dineru que las empresas aljudicatarias (aljudicatarias anantes de qu´el cuncursu eólicu juera aprobáu) tienen previstu invertir enos grupos d´investigación de la UC. Y yo me pregunto: ¿qué clas d´universidá es ésta, la muestra, que pon por cima los intereses de la sociedá a la que sirvi los suyos propios? El cuncursu eólicu es una aberración. Brá que jacelo de nuevu, caiga quin caiga, polo civil o polo militar.

Archivu del blog