sábado, 30 de abril de 2011

MAS

El Muséu de Bellas Artes de Santander inaugura nombre y coleición estable. Dende ahier se llama no sé qué que se resume conas letras capitales MAS (sin tilde). Sigui asina la tendencia tan de moda (jaz dellos años) de poner a tóo nombres largos pa dispués acortalos n´una riestra de mayúsculas: MACBA, CCCB, CAC, ect. La coleición tampocu no sé muy bien lo qu´es. Pa muestra val un botón:

Nel rellanu del primer pisu han asejáu dos piezas: un volume informe sobre el que se proyecta una cara asquerosona que parla n´inglés (que es más aparente) y, mirando, una escultura del gran (y carismu) escultor catalán Jaume Plensa. Esta escultura es potente (Plensa trebaja muchu cona idea del lenguaje cumo savia vital de la rialidá), pero si se pon en relaición cona vidiuescultura de la cara babiante, pues, la verdá, pierde tola juerza que pudiá tener (se trespón del individuu contemplativu al espectaor). Esta interferencia ente piezas es norma nel MAS: las hay güenas, pero pierden ena relaición que caltienen ente sí. Y ésto no es problema suyu, es dicir, de las piezas, sino del curator (lo ponemos tamién n´inglés pa no ser menos) que se jaz demasiáu presente pa lo pocu que (paez) tien que dicir.

Es necesariu entainar itinerarios desplicativos que apurran a los visitantes lecturas tresversales de la coleición (de géneru, paisaje, identidá, etc., es dicir, de la problemática contemporánia que se supón refleja l´arte autual, que pa eso se li pon l´aljetivu de contemporániu y no porque -muchas- estén jechas con pichiglás, cumo la vidiuescultura del lumiagu parlataneru). De no jacelo, las piezas amejarán joyas sin corona, muy guapas, pero toas regüeltas n´un cajón.

miércoles, 27 de abril de 2011

Itinere

Subir pola calleja Arna (C/ Capitán Palacios), allegar al Alta (Avda. del General Dávila) y abajar pola Gándara (Avda. de Europa) hasta Los Castros.

domingo, 17 de abril de 2011

Jucieda

El pueblu de Jucieda, asentáu a la salida de la joz de Santalucía, tien, en mí opinión, un origen claramente cazaor. Ortega Valcárcel (el grande) dicía que Jucieda vien de "hoz de zeda", es dicir, joz con forma de zeda. Pero yo creo que vien d´una planta: l´urce, igual que urdiales y tantos otros topónimos.

[Me dicen que Jucieda es una forma "cómica" de denominar al pueblo entre los propios paisanos; quizá tenga algo que ver el tonillo "somos de Jucieda y vinimos al juneral".]

Perru - lobu

Un paisanu cabuérnigu me hablaba con orgullu d´una raza de perru que él consideraba autóctona del valle: el perru - lobu. Me lu describió, aunque no m´alcuerdu de sús caralterísticas. De cuando domesticamos al lobu, dicía.

lunes, 11 de abril de 2011

Calabres







Raquel arrecugió sú gatu ena calle. No li deja salir porque de jacelu a güen siguru que nu diba a gulver. Cona primovera caza moscas nel salón y las pon junta la bañera. Es el bañu sú almacén de calabres.


Esti fin de semana juimos a Santillana del Mar. Cudábamos qu´era la feria del libru antiguu (ArtPapel), pero mos equivocamos: es el fin de semana que vien. Aprovechamos pa veer el muséu Regina Coelli.


Es esti muséu l´almacén de calabres de La Razón.


Vos pongo unas fotos. Son toas ellas tallas o pinturas cántabras.


miércoles, 6 de abril de 2011

Ballenas

Encuestas a balleneros de Santander, Santoña, Castrurdialis, Laredu, ect., aquí: Las Ballenas en las costas oceánicas de España. Noticias recogidas é investigaciones hechas (1889).

viernes, 1 de abril de 2011

Fraternidá animal 1 Ser humanu 0

Nel hespital sueltan los halcones del aeriopuertu pa que maten a las palomas. Pero los halcones, me dicin sús cudiaores, se han jecho amigos de las palomas. Normal: ellas a tóo dicin que sí.

Archivu del blog