viernes, 20 de agosto de 2010

En puertas (v. 2)

Estaba en Puertu Chicu echando una cambalúa, cumo informé puntualmente nel anterior post, y, zas, las nuevi menos cuartu y yo sin jacé-la compra: náa p´almorzar, náa pa cumer ni pa cenar. Vo d´una correndía al Covirán de frente la antigua rampla pescaoris, y ya estaba cerráu. Curriendo al supermercáu qu´está juntu Bodegas Mazón: abiertu. Entro y compro al escape cereales, lechi, daque cosucas pa cenar esta nochi, fruta y, cumo caprichu, unas aceitunas.

Estoi esperando pa pagar y echan la verja jasta media altura. Entra agachaúca una mujer jolastera, quiciás rumana, no muy mayor, cumo mí madre, qu´estaba na puerta pidiendo. Conas prisas no me bía fijáu n´ella: tien cara güena genti y paez cansa. Camina cara la seición de panadiría, pero sal una chica de dientru, tuvía col davantal puestu, la apara y li diz que no.

Ella jaz gestu de querer comprar un pocu pan, náa más: acerca la manu a la boca, cumo´l pájaru jaz cona sú cría.

Está cerráu - li diz la chica a gritu peláu, cumo solemos jacé-los españoles cona genti de juera, asina: ESTÁ CERRÁU, señora (la última palabra la diz bajucu).

La mujer no insiste: da la güelta y sal a la calle. Se sienta a la puerta, n´un esgonce, y espurre la manu. Es cumo una ráiz a la que han dáu la güelta, la manu; ella, el monti al que han tumbáu los árbules.

La pareja que tengo delantre, al salir, li dicin a sú hija, con no más de tres años, que li dé unas moneas. La cría se las dá y la mujer li cueji la manu y se la besa.

La cría camina cara sús padres restregándose la manu nel vistíu. La mujer jaz que no lu véi.

Salgo y sí, se paez a mí madre.

1 comentario:

Serrón dijo...

Pa quin sepa: ¿cómu se diría "restregándose"? Apa, echa un cable, anda...

Archivu del blog