domingo, 8 de agosto de 2010

Aluches pendientes

Que por qué yo y otros cumo yo estamos pol cántabru, me priguntan, a lo que arrespuendo que, cumo dijo Sinclair Lewis (autor de Babbitt), sólu la genti que lu es quier paecer normal. Quiciás nós, los que son cumo yo y yo, no lu seamos, pero mos gustaría. Y mos gustaría selu sin arreparar ena lengua qu´emplegamos pa ello. El problema es que no mos dejan. Es muy fácil dicir que nu jaz falta que naidi mos dé permisu, que la culpa es muestra, que nu tenemos güétabos pa tomá-las riendas y jacelo. Pero dicir ésto es cumo dicir que las víctimas de malos tratos lu son porque nu se sabin decender. Nou: asina cumo las víctimas de malos tratos son víctimas, se pongan cumo se pongan los machistas de turnu, jacer usu diariu, habitual, del cántabru, jacelu una lengua corruta, es una actividá, lamentablemente, de riesgu (laboral, social). Y nu es justu, no lu es.

Cuántas batallas quedan por librar. Y cuántas por perder.

2 comentarios:

Anónimo dijo...

A cáa güelta estoy más convincíu de que el respetu a los derechos lingüísticos de los parlantis (los nuevos y los patrimonialis) es unu de los argumentos centralis pa decender el cántabru (onqui hay argumentos asgaya).

Serrón dijo...

Cuánta razón.

Archivu del blog