domingo, 31 de mayo de 2009

Socialismu seyencu

Jaz dellos días comenté nesti blog qu´el consejeru de culumía de Cantabria cunduz un Jaguar conos asientos de cueru. Un anónimu escribió dijendo que toos tenemos derechu a ser ricos, tamién los cargos públicos de gobiernos en crisis y antiguos miembros del PC. El casu es qu´esti anónimu, que intuyu afín al PSOE, me envió un últimu mensaje onde, ente otras perlas, dicía: “veo que en este blog de pueblerinos que ni siquiera saben hablar sólo se permiten los comentarios a favor de su forma de pensar”. “Pensar” no olvida ponelo ente cumillas. Tamién adelantaba: “veréis como este [mensaje] sí lo publicáis”. Pus sí, mira, pala tu vergüenza, sí.

Pa que dimpués digan qu´el filtru del blog no es necesariu… Si yo vos cuntara...

jueves, 28 de mayo de 2009

Libru muy potente

Estoy liendo un libru que me tien cona boca abierta: La vida nel campu, de Giovanni Verga, escritor sicilianu muertu ena década de los veinte. Está editáu por Periférica, joven editorial cacereña con muy buen gustu.

“Publicado por primera vez en 1880, influyó tanto en la primera etapa de algunos autores de la generación siguiente: D’Annunzio, Pirandello o Grazia Deledda, como en la literatura y el cine neorrealistas. Cesare Pavese o Pier Paolo Pasolini, dos de sus seguidores, escribirán sobre esa presencia, y Luchino Visconti filmará en 1948 La tierra tiembla basándose en un texto de Giovanni Verga. La vida en el campo cuenta, con una emoción siempre contenida y con una inteligencia narrativa prodigiosa, las vidas y muertes de aquellos sicilianos que nunca aparecían en las novelas históricas: campesinos muy pobres, pastores sin suerte, pescadores que viven en lugares inhóspitos (como los de la película Strómboli, de Roberto Rossellini e Ingrid Bergman), ex soldados enamoradizos, segadores hechizados por la pasión... Vidas y muertes que nos conmueven y nos hacen pensar.”

Recomendáu.

miércoles, 27 de mayo de 2009

Work in progress

Mí madre perguntábase por qué ella nunca tuvo perru cuando cría, viviendo cumu vivía ente Cabuérniga y Cabezón. La rimpuesta allegó ya de mayor: porque lo que cumía un perru cumíalo un chon. Y el chon da de cumer.

Es la cultura agónica, la cultura de la superviviencia, la cultura al pintís. La de nós.

A mí madre diéronli ayer los resultáos médicos: vivirá.

lunes, 25 de mayo de 2009

El mesmu perru con destintu collar

Los grupos popular y socialista coincidieron en un 98% de las votaciones del parlamentu européu.

sábado, 23 de mayo de 2009

Vecera

L´otru día a la puerta de una consejería cántabra bía revuelu: un grupu de corvatos encorbataos estaba hiciendo una competición de a veer quín era más hombre. El que más gritaba era un tipu con barba que dicía que con sólu el dineru de la consejería que lis estaba dando sombra bía compráu un edificiu enteru nel centru de Santander: un edificiu enteru nel centru de Santander, asombrosu. Los otros arrespundían que claru, que cona madrina que tinía, normal, que a ver quín era el listu (direutor general o consejeru) que li dicía que no. Y el de las barbas infló el papu y retrucó que a la madrina tamién hay que saber ganásela, que no cuesta pocu, hiciendo asina conos dedos, cumu quin cuenta dineru. El guarda juráu de la puerta se hacía de cruces. Amás, añidió el de barbas, tamién hay que saber poner firme a la genti: "eso de vusté no sabi con quín está hablando tuvía se estila", asiguró. Riíron. Al de barbas li conozo. No es la primer vez que mos cruzamos ena consejería. "Ya te tocará" mascuñé, y entré a trabajar. Ellos bían quedáu nel restaurante El Puertu pa cumer.

miércoles, 20 de mayo de 2009

De lábaros y melanes

Maquiavelo dicía qu´en cuantis cai un frente tiés de abrir otru al escape. La tema del labaru se me jaz qu´es una curtina de jumu. Es una discusión estiel que no mos conduz más que a frustamos dando güeltas y más güeltas a custiones menores que bien sabrán capitalizar los de siempre: los d´ADIC y acólitos. Tenemos d´abaldonar YA la su influencia y esapartamos de batallas perdías d´antemanu (el nacionalismu es victimista por definición). Que se quedin unos y otros conos sus melanes de colorines.

¿No sedrá que tres la zuna mediática (no más) del lábaru los d´ADIC escuendin un movimientu que perjudica l´aluche pol reconocimientu del cántabru? Quín sabi...

viernes, 15 de mayo de 2009

Distancias insalvables

El paraísu no está lejos de la tierra, peru sí de la vida ena tierra.

miércoles, 13 de mayo de 2009

Genealugía d´El Diariu Montañés

El direutor de la primer época d´El Diariu Montañés ya lo dejó bien claru: "La doctrina y la forma de proceder d´esti periódicu tien de ser esencialmente católicas, y la misión que li cumpli, por tantu, a El Diariu Montañés es aluchar ensin tregua contra los esenemigos de la religión y d´España". Dicho está.

martes, 12 de mayo de 2009

Ángel Agudo tien un Jaguar

L´otru día estaba comprando el pan nel Diferente de la calle Vargas de Santander cuando, oh, sorpresa: aparca (en fila domple) un Jaguar con asientos de cueru y abaja... Agudo, el consejeru de culumía y antiguu miembru y altu cargu del partíu cumunista en Cantabria. Ónde quedó...

lunes, 11 de mayo de 2009

Monocromáticu

Quisiá poder elegir lengua cumu quin cambia la color del pelu: castellanu, rubiu, castañu, cántabru, morenu. Peru paez qu´ena peluquería del pueblu sólu hay un tinte. El pueblu es monocromu porque al peluqueru no li gusta la variedá.

Que no, que no, arrespuende´l peluqueru al leer las línias d´arriba. Que no, me diz, qu´es el mercader, que sólu me trái un tinte: el que gasta la su mujer.

domingo, 10 de mayo de 2009

Vo a dicilo gritando (a buscu de culpables)

QU´EL CÁNTABRU MUERRA NO ES UNA FATALIDÁ, NO TIEN DE SER ASINA POR LEI DIVINA NI PORQUE´L ORDEN DE LAS COSAS CONDUZA A ELLO!

viernes, 8 de mayo de 2009

Dos visuales alredor del cántabru versión 2.0

Hay dos visuales claras alredor del cántabru:

1. Defendelu porque es parte de la nuestra identidá cumu pueblu. El cántabru cosifícase, tien valor por sí mesmu, no importan tantu los sus hablantes cumu la lengua en sí. La lengua es un tresoru, es una rialidá estanca, ect. Dientru d´esta postura es lógicu abogar pol BIC. La lengua no es una herramienta, sino un repositoriu de la nuestra esencia. Salvándola, salvamos lo que somos o debiéramos ser. Es un referente pa construimos cumu pueblu. La lengua, por asina dicir, es la que mos jaz a mojotros, no al revés, en resume, mos supedita a lo que la lengua mos diz que somos, a lo que se supón que llevamos impresu nel nuestru códigu genéticu.

2. La segunda visual defiende´l derechu de los sus hablantes a utilizá-la en tolos órdenes de la vida: ena su relaición cona alministración, nel accesu a la cultura escrita, a los medios de comunicación, ect. Esta postura parte de una obviedá pero qu´es necesariu recordar: el cántabru desisti, quiciás no al nivel de concreción que desearíamos, peru desisti y es utilizáu por un güen qué de hablantes. Es a ellos y a su derechu a utilizar la lengua lo que esta postura defiende, no a la lengua en sí. Dientru d´esta visual, digamos, ciudadana, es lógicu apostar pola inclusión del cántabru nel estatutu d´autonumía de Cantabria, al simen del restu de lenguas regionales d´España, sacaos miéos y complejos d´inferioridá. Pero a los poderes no interesa fundamentalmente porque supón un grave problema de gestión: alcontrase con una lengua minorizáa ente manos no es platu de gustu, al menos no pa una clas pulítica mediocre cumu la de Cantabria. Arrecunocer el cántabru supón un grave problema pala alministración, de alcuerdu, pero merez la pena afrontalu y dali solución onqui sólu seya porque abora el problema tenémolos quienes lo hablamos, los ciudadanos cántabruparlantes que simplemente por selo se mos tacha d´inorantes y se mos arrincona a un esgonce escuru. ¿Vamos a aceptar ser ciudadanos de sigunda y que mos insulten sólu p´ajorrar problemas a los pulíticos y satélites (ADIC, pinto´l casu), vamos a creemos que rialmente´l problema es nuestru, que hablamos mal, no qu´ellos están escurriendo el bultu y negando los derechos fundamentales de los ciudadanos cántabruparlantes por intereses de partíu o, más prosaicu, por vagancia, inorancia o estupidez, vamos a agachá-la cabeza pa no molestar? Mojotros, los ciudadanos de Cantabria, tenemos derechu a jacé-la nuestra vida ena lengua que queramos, incluída el cántabru. Abora no podemos. Y es injustu. Es un problema a solucionar. Y pol que aluchar.

jueves, 7 de mayo de 2009

No llega ni a parche

En castellano: espero que los folletitos de ADIC pagados por Marcano no los haya escrito la misma persona que redactó el informe contrario a la declaración BIC del cántabro.

Todo puede ser...

Me alegra saber que Colsa aprovechó para trasladar a Marcano el malestar creado por la negativa a la declaración BIC del cántabro. Ay, que no, me dicen que no lo hizo, perdón por la confusión...

sábado, 2 de mayo de 2009

De josticia

Los ojos de Robin Hood a güen siguru eran verdis.

Archivu del blog