sábado, 28 de febrero de 2009

¿Ónde hay que firmar pa que lu echen?

L´otru día, en Radiu3, pola nochi, un programa dirigíu por un argentinu o uruguayu, pol acentu. El programa paez qu´arrenda a radiu pirenaica, hiciendo veer qu´es intimista y sensible, hablando bajocu, cumu al escuchu. Muy posmoernu. La tema: Julio Cortázar, l´autor, ente otras novelas, de la inmensa Rayuela.

El locutor: "Cortázar, ¿me invitas a una raya?". Tal cual. Dimpués, echó a riir. Pero ni puta gracia.

viernes, 27 de febrero de 2009

Alcordanzas de cuandu yo tuvía no estaba aquí

¡L´astragu de la Luna es compactu! informaba jurgáu el locutor de RNE al retresmitir el primer alunizaje. Compactu… pus qué criían, que la Luna era una gasa flotando al débalu pol universu? Qué años…

jueves, 26 de febrero de 2009

De dos trancos

A minudu me pergunto ó hubiera allegáu Manuel Llano de no murir recién tomáu Santander polas tropas franquistas. Imposible sabelo. Pero hay dellas pistas: La obra de Manuel Rivas tresluz la de Álvaro Cunqueiro y ambas tienen muchu que veer col últimu periodu del escritor cagüernigu, el más interesante, el de "Dolor de Tierra Verde" y "Monteazor". Recomiendo tola obra d´ambos escritores gallegos, pero sobre tóo "Los libros arden mal" del primeru y "La otra gente" del sigundu. Canela finu.

miércoles, 25 de febrero de 2009

Quin avisa...

Mojotros juimos los primeros:
Luis Bárcenas, tresoreru nacional del PP y ladrón

Etxera

Generalmente el topónimu Berria, arenal santoñés, ha síu empleáu cumu preba de l´influencia vasca nel oriente de Cantabria. Berria puei traducise literalmente cumu “nuevu”, de tal móu que Playa de Berria vendría a senificar playa o arenal nuevu.

Ena edición del añu pasáu de la Feria del Libru Antiguu de Santander estaba a la venta un mapa del siglu XVII, creo qué, onde pusía: “Playa de Berrio”, que permite enllazar con “berro”, una planta que crez en lugares amios y que tuvu el senificáu de “llamazal, tierra pantanosu”, hui sumíu nel olvidu. Tuvía alcuéntrase´n Cantabria cumu apillíu. La forma santoñesa aprejenta /i/ epentética asturleonesa, cumu bandiu, jierra y un güen qué de palabras entá n´usu. L´origen de berru es griegu, cumu esquilu o seju, esti últimu col senificáu que poséi en Suances: últimas luces del atardecer, del griegu Selene, Luna.

El griegu paez que tomó una ráiz pre-indoeuropea común a tol ámbitu mediterráneu. Palabras hermanas de berru hay en toa Europa Occidental.

En fin, no me creo el contirete vascu. Unu más.

lunes, 23 de febrero de 2009

¿Recunucimientu? Nou: cubicia

Al ras

La mojer en Cantabria, no mos engañemos, ha síu esclava nel campu y sirvienta ena ciudá. Abora, no. Abora lo somos toos ensin distinción de géneru.

domingo, 22 de febrero de 2009

Cazoritu

Gustábali escuchar tres las puertas del vicindariu: la lumbre del sol qu´el gatu sal a buscar, el gurgulitiar de la cafetera, las voces qu´inauguran los güenos días, tamién pa tí, sulía arrespuender polo baju, cumu al escuchu. El chaplar en secu de las soletas escontra el calcañar, la vicina en pijama y un jarséi de puntu por cima pa caltené-la calor nel cuerpu.

Rompióli la ñariz. La puerta abri pa juera, cumu enos locales "in" pa facilitar la salida en casu d´incendiu.

sábado, 21 de febrero de 2009

Urbi et Orbi

L´autuvía del cantábricu va a esborriar del mapa un barriu enteru, La Mata, en Ribadeva, un pocu más allá d´Unquera, pa salvar una aliseda, que, y aquí está lo más graciosu, ya no desisti más qu´ena base de datos del ministeriu porque tumbáronla jaz bien d´años. País…

jueves, 19 de febrero de 2009

Está pasando

La puerta de los vicinos acaba d´abrise. Es un edificio antiguu y tóo se siente. Es un hombre qu´está pidiendo, un probe. La retajila de penas, el sonsonete cansu. No li dan náa, normal, nel pisu d´enfrente vivin amachimbráos un güen d´emigrantes, colombianos cudo qué. Pica a la mi puerta. El pínfanu del timbri suena a cascavija curujientu. Abora pica conos nudillos. La puerta es grandona, con un ventanu por mirilla, muy aparente, que retingla y toa ella paez a puntu d´esgonzase. Insisti. No abro. Es la hora de comer, me digo.

Asomáa

Camps, presidente de la comunidá valenciana, acaba de dicir en un mitin al respetive´l procesu abiertu por Garzón escontra cargos pulíticos del PP corruptos: "cumu prediju Bertold Brecht, ayer juéi un alcalde, hui un consejeru, mañana sedrá el presidente". No, Camps, no, Brech no dijo eso. Dístili la güelta cumu al pulpe la cabeza pa matalu.

miércoles, 18 de febrero de 2009

A calderáos

En Cantabria piérdense 79 litros d´augua potable por habitante y día a hucias del mal estáu de las rées de distribución. Tan sólu está por trás de nós Andalucía que, cumu toos sabemos, es vanguardia europea en custión de sostenibilidá y güen jacer.

martes, 17 de febrero de 2009

Paracaidista



Alberto García Cerviño, director general d´Asuntos Europeos y Cooperación al Desarrollu nombráu pol PSOE.

Sabi ónde está pináu? Acasu es consciente de a quín está sustituyendo? Alguien sabi lo que jaz o está hiciendo? De quín es noviu o amigu? A cambiu de qué li han nombráu, cómu va a degulver el favor? A quín rendimos servidumbre, a quín pleitesía, quín manda y decide tú sí tú no? Queremos saber a quiénes sirvin los que a mosotros no sirvin y por qué.

lunes, 16 de febrero de 2009

Cuezu


Pus sí, paez qu´el senador del PP por Cantabria, Luis Bárcenas, que amás es tresoreru d´esti partíu a escala nacional, está implicáu ena trama de corrupción qu´investiga Garzón. Un pica cántabra en Flandes, que se diz.

viernes, 13 de febrero de 2009

Arabian conection

Évate que la palabra zuna es hija del árabe suní, que da nombre a unu de los dos ramales de la ortodoxia árabe. García Arias dixit, y siempre creo eno qu´esti hombre diz.

jueves, 12 de febrero de 2009

Ujanera

Bien está cuandu d´angu se diz qu´es un campu abonáu, peru no cuandu de él sólu nacin ujanos. ADIC trucó en ujanera podre.

miércoles, 11 de febrero de 2009

Hagan juegu...

Mark Anín, Mark Anín, custéame la edición de una baraja de cartas de ladrones cántabros, anda, y prometo ponete cumu rei d´oros (ajenos).

martes, 10 de febrero de 2009

A tientas

Lo güenu de vivir ena escuridá del pozu es que, al no vemos, toos paecemos iguales. Onqui, no mos engañemos, esto últimu ni es ni sedrá verdá, lamentablemente. Es lo que se diz un licencia puética. Lo primeru, lo de vivir baju tierra, soterraos cumu ujanos, sí. Tengo las estrellas del cielu del paladar cullando barru polas puntas abaju, l´alma batunáa, una tonga negru dientru que no me deja alendar.

domingo, 8 de febrero de 2009

Puntu d´alcuentru

Jaz dellos días un pilotu en problemas alvirtió a la torre de control qu´acabaría en ru-Hudson, cumu a la final ocurrió. De siguir asina, allí mos vemos toos, enas auguas del Hudson, chaplando a buscu del nuestru clavu ardiendo, conas manos alampáas y el ánimu encesu.

sábado, 7 de febrero de 2009

Pentasmas

Vo a intentar cuntalo bien: estuvi echando una parlaúca con un altu cargu del gobiernu regional tres l´aprejentación de Palabra Habitada en Polancu. Intentaba desplicali la etimología de topónimos cumu La Viesca o Picu Llen y la tarja de palabras asociáas, tales cumu viesgu o alesnar. Perguntome si supía por qué no estaban nel diccionariu de la rial academia de la lengua española y arrespundí que quiciás porque no eran castellanu, a lo que él retrucó que no, que era porque en rialidá no desistían. No discutí. Ganó unu a ceru.

viernes, 6 de febrero de 2009

Bien dichu

Que no es Sierralla, que es Jerrallana. Grata sorpresa. Dicho ayer por un vecino en Polancu.

jueves, 5 de febrero de 2009

Paru

La cifra del paru que se prevéi ente bambalinas no es de cuatru millones, sino de siete. Al tiempu.

martes, 3 de febrero de 2009

De toponimia sorpresiva

En Polancu alcuéntrase´l topónimu Onde murió l´hombre, nel monti El Cotu.

Esti jueves a las 20:00 h. aprejéntase ena casa de cultura de Polancu la desposición "Palaba Habitada: Toponimia y Medio Ambiente en Cantabria", cona presencia del alcalde, el consejeru de mediu ambiente y el fotógrafu Pedro Palazuelos. Animavos!

Archivu del blog