miércoles, 26 de agosto de 2009

Arrecatar

Malumbres era direutor dun peliódricu santanderinu d´orientación isquierdista (cuandu entá era pusible imaginalo), La Región, y direutor del Atenéu Popular durante la IIª Rep. Murió asesináu mientras jugaba al dominó ena Zanguina, qu´es ena autualidá el bar (no recuerdo abora el nombre) qu´está frente a la Fundación Botín (L´Alfil, quiciás). El asesinu, de falange, unu más de los encargaos de crear climen prebélicu n´España, murió pocu depués a manos dun miembru de las juventues socialistas.

El testigu pasó a la sú mujer, Matilde Zapata, que tuvu un papel muy importante ena decensa del frente Norte. Al caer Santander, l´atenéu del sú maríu esapaeció, La Región alimentó al Alerta, qu´entós surdió, y ella juéi encarceláa por caltenese fiel al gobiernu lígrimu, el de la república, lo que li valió, tres un paripé de juiciu enel autual estitutu Santa Clara, la condena a muerte.

Guardáronla pa lo últimu. Depués de veer murir a las sús compañeras, la torturaron y la llevaron esnuga al potru onde li dieron garrote. El sú cuerpu está en una de las fosas de Ciriegu ensin identificar, cumo era práutica corruta. Ni el aluntamientu ni el gobiernu regional quieren abrila, pese a que un güen qué de los qu´están àhi enterraos, amás de comunistas y libertarios (que nu tienen los probes ni quín de razón d´ellos) eran miembros del PSOE (del auténticu, no del d´abora).

Ena feria del libru vieju de Santander hay una caseta dedicáa a la memoria del dotor Madrazo, que juéi encarceláu durante ocho años y puestu en libertá, ciegu, pocu anantes de murir. En unu de los ritratos puei vese al dotor juntu a Malumbres, que paez un esquilu espiertu y dimpuesto a construyir un mundu nuevu que ya llega tarde.

Malumbres y Matilde Zapata: san Emeterio y san Celedonio, apartavos.

3 comentarios:

Serrón dijo...

Por cierto, la fosa de Ciriego, un motivo más para que den a Santander la capitalidad europea de la cultura.

Anónimo dijo...

Camientu que esti Serrón es un rojucu. ¿Será verdá que quedan?

Serrón dijo...

Home, nu es necesariu selo pa veer ó estaba la razón y ónde la sinrazón.

Archivu del blog