miércoles, 25 de febrero de 2009

Etxera

Generalmente el topónimu Berria, arenal santoñés, ha síu empleáu cumu preba de l´influencia vasca nel oriente de Cantabria. Berria puei traducise literalmente cumu “nuevu”, de tal móu que Playa de Berria vendría a senificar playa o arenal nuevu.

Ena edición del añu pasáu de la Feria del Libru Antiguu de Santander estaba a la venta un mapa del siglu XVII, creo qué, onde pusía: “Playa de Berrio”, que permite enllazar con “berro”, una planta que crez en lugares amios y que tuvu el senificáu de “llamazal, tierra pantanosu”, hui sumíu nel olvidu. Tuvía alcuéntrase´n Cantabria cumu apillíu. La forma santoñesa aprejenta /i/ epentética asturleonesa, cumu bandiu, jierra y un güen qué de palabras entá n´usu. L´origen de berru es griegu, cumu esquilu o seju, esti últimu col senificáu que poséi en Suances: últimas luces del atardecer, del griegu Selene, Luna.

El griegu paez que tomó una ráiz pre-indoeuropea común a tol ámbitu mediterráneu. Palabras hermanas de berru hay en toa Europa Occidental.

En fin, no me creo el contirete vascu.

3 comentarios:

Anónimo dijo...

Estoy completamente de acuerdo contigo. Es más, deberías tener también en cuenta varios topónimos del occidente de Cantabria relativos a playas o a parajes colindantes con las playas que presentan formas similares: entre ellos, Berrellín.

Serrón dijo...

Muy interesante, muchas gracias, Anónimu.

Uhanu dijo...

En wikipedia, donde suelo editar, ya me he visto en una parecida con el famoso Selaya de Sel del Haya/Sel la Jaya frente a la tesis eusquérica de zelai que obviamente ignora por completo el término Sel y su alta frecuencia en otros topónimos del área. Esta misma idea de Berria de berrio/berro ya había llegado a mis oídos y creo recordar que se específicaba que el arroyo que desemboca(ba) en esta playa era el que llevaba el nombre originalmente. Esto tendría mucha más lógica, puesto que los berros crecen en agua dulce, no en una playa. ¿Alguien sabe de alguna referencia al respecto? Porque no encuentro nada. Un saludo

Archivu del blog