domingo, 23 de noviembre de 2008

¿Cántabros?

No tenemos de perguntamos tantu quiénes somos cumu quiénes queremos ser.

jueves, 20 de noviembre de 2008

Kaput

Al par de la puente que cruza la ría de Solía, baju Cabarga, nel sitiu denomináu El Sel (sí, tan arrimáu al mar), pudíis veer un montonal de escombriu: son los restos de una casa de tipu tresmeranu, la ercía más al occidente de tolas que cunozo. Una auténtica joya. Era.

miércoles, 19 de noviembre de 2008

Patas arriba

¿Cómu puei estar el mundu del revés si no jaz más que dar güeltas?

lunes, 17 de noviembre de 2008

Posición relativa

0,

Es un ceru a la isquierda, sí, pero de quín o de qué.

¿Quín decide qué y ónde?

domingo, 16 de noviembre de 2008

Persona n´un túnel

(.)

sábado, 15 de noviembre de 2008

Piezas del mecanu

Diz Muguruza, actual alcalde del aluntamientu de Castru, que al su arquitectu municipal, Pedro Restegui, al que han alcontráu 242.000 euros en billetes de quinientos euros metíos en carpetas col logu del aluntamientu, dineru que no es pa desplicar de ónde vien, puei, y cito palabras textuales: "que li haya tocáu la lotería". No lo diz en broma, no, lo diz en seriu.

Ya ni mos causa asombru. En Cantabria padecemos un seriu déficit democráticu. Qué pena... Qué verguenza...

El mentáu arquitectu elude dir a prisión por ber depositáu 3000.000 euros de fianza. Asina que cudiáu, porque anda sueltu... Y l´alcalde, tamién.

Por dios, un alcalde...

Ya no mos salva naidi. Estamos condenaos a vivir col cuchu a la altura del gargüelu.

viernes, 14 de noviembre de 2008

Aler

Hay dellas veces que sientes cumu si jueras parte d´un guiñol, cumu si jueras una descusa pa daque que no eres ni pa camientar ni columbrar. Otras tan desiquiera eres una descusa pa ti mesmu y, simplemente, aliendas pa no murir.

viernes, 7 de noviembre de 2008

L´ite

El ser humanu es un animal a la despectativa.

Al escomienzu.

A la final, un animal frustráu.

jueves, 6 de noviembre de 2008

Y por ciertu sigunda parte...

Cuando prigunté a mí tíu pol senificáu de cuchu, díjome:

- Cuchu, home, estércol.
- ¿Qué?
- Estércol, cuchu, home, abonu...

De tres intentos no dió ni una en castellanu atal. Era un crack.

Y por ciertu...

Un güen eslogan pa una camiseta:

Calténgase esapartáu: agüelu a cuchu!

O:

Cudiáu: agüelu a cuchu!

O:

Cudiáu: pertenezo a la civilización del cuchu.

sábado, 1 de noviembre de 2008

Tres puntos sobre las íes

1.- El cántabru no desisti porque está muertu. El delitu lo cometió l´estáu español. El motivu: porque l´estáu español es malu. Primer esenemigu. Y si l´estáu español es malu, tamién quin se considera español. Aquí surde´l sigundu esenemigu.

2.- El cántabru tien de se recuperar porque es la clave de bóveda de la nuestra identidá cumu pueblu, que es lo mesmu que dicir de la nuestra identidá cumu nación. Recuperar el cántabru es recuperá - la nuestra identidá nacional, o al menos la su despresión más visible. Esti procesu de recuperación no tien náa que veer col individuu porque el derechu a la lengua es un derechu colectivu, del pueblu cántabru, que, recordemos, está acolecháu pol pérfidu estáu español. Quin no lo vea claru, conviértese nel tercer esenemigu.

3.- Pa recuperar el cántabru val too, inclusen inventalu. No importa perder pie cona rialidá. La rialidá no puei atarazar el procesu de construcción de la identidá nacional del pueblu cántabru. La rialidá tien d´acabildrase col deséu. Si una palabra cántabra corruta no s´esaparta a móu del castellanu, no val; es mejor inventase una nueva cántabra al cien por cien. De jechu, al no desistir (o mejor, al belu esborráu del mapa el pérfidu estáu español y los sus pérfidos agentes, los españoles), entiéndese que tenga d´inventase. Ponelu en custión es custionar la identidá nacional. Quin no se aveza al procesu de recuperación /invención del cántabru lo tien claru: es el cuartu esenemigu.

Que no cuenten comigu…

Hay otras jormas de dignificar el cántabru y, sobre too, otros motivos más interesantes e inteligentes pa jacelu. Por ciertu, y me paez clave, el cántabru sí desisti.

Archivu del blog