martes, 30 de septiembre de 2008

Urgencia

L´otru día, echando una cambalúa por Torlavega, alcontreme con un escaparate onde sólu bía una pantalla de puntos de luz de color roju onde se liía: Compri ya. Nel bulevar, frente al Aluntamientu.

lunes, 29 de septiembre de 2008

Paecíos razonables

Hui, 29 de sitiembri, es l´aniversariu de Cervantes. Pa celebralu, un guiñu:

Unu de los libros que se salva del despurgu de la biblioteca del Quijote es el tituláu Palmerín de Ingalaterra, publicáu en 1567.

En Castru, Ingalaterra se diz cuspíu, amás d´Engalaterra. Cumu dicía, un guiñu.

Dos ideas al ite l´asturianu

Nel periódicu digital Les Noticies (http://www.lesnoticies.com/) entrevistan a David Guardado, autor de “Llingua estádar y normalización llingüística”, de la editorial Araz.

Dos destractos de la entrevista (n´asturianu):

“El proyectu actual ye desvincular la llingua asturiana de la so operatividá social: puede ser un patrimoniu pa los museos, pero non pa usala”.

“P: Fala d´una axenda oculta na política llingüística. ¿En qué consiste? R: Básicamente en procurar que nun se faigan coses «normales» n'asturianu -coses que nun sían «del bable»- porque impliquen un cambiu de percepción de la llingua y eso nun encaxa na axenda actual.”

Interesante a móu... Y d´aplicación directa en Cantabria.

martes, 23 de septiembre de 2008

Milenarismu

L´otru día llama por teléfanu Suca, tía mía, y aprejéntase dijendo: Ero yo...

La su voz trai siempre un ecu antiguu.

La última vez, un refrán (o dijíu): Pal añu mil, las auguas al redil... que vien a dicir que pal añu mil tóo acaldará nel su sitiu. Mil ochu años dimpués y tuvía estamos a la espera. Destrañu optimismu.

lunes, 22 de septiembre de 2008

Luminotecnia

Cerca de la mi casa está la bolera d´El Verdosu, cunucía cumu de La Carmencita. Jaz pocu tiempu pusiéronla un cartel luminosu onde diz: "Estadiu Bulísticu El Verdosu", asina, a lo esproporcionáu. El logu de la consejería de Marcanu, claru, tamién bien ilumináu.

La luz artifical ha apalambráu un rosal que naz al par del cartel luminosu.

La toñáa, dicin qué...

domingo, 21 de septiembre de 2008

Y por ciertu...

que la vida llevi neutru de materia no deja de ser daque esasosegante...

La manu invisible

Abajando pola primer alameda de Santander, la d´Uviéu, coincidí con una niña que caminaba al par del su carritu de bebé. Pola inclinación de l´alameda, la sillita andaba sola. La su madre dijo sorprendida: "La sillita tien vida propiu". La niña ni pistañó y siguió tranquila, esfrutando del sol ena cara. Porque... acasu desisti la vida impropiu?

Filtru

He instaláu un filtru pa controlar los comentarios. Penséi que nunca tendría de jacelu, peru la rialidá puei más que la voluntá.

viernes, 19 de septiembre de 2008

Ni idea d´esto ni d´aquello

¿Qué jaz una tilaraña ena fábrica de Raid, la cunucía marca d´insecticida?

Tampocu yo lo sé.

jueves, 18 de septiembre de 2008

Pocapocu

Ena vida hay que dir al ritmu del más lentu. Es un consuelu pa mí, que cáa vez me doblan peor las ruíllas y ando envaráu, cumu pisando güevos (mientras no estén guritos, bien).

martes, 16 de septiembre de 2008

Europa

¿Tuvía no semos euroP2 o es que ya nos mos jaz gracia?

lunes, 15 de septiembre de 2008

Los nombres de Santander, capital europea de la cultura

Franco, el general gulpista, es tuvía ena actualidá alcalde honorariu de la ciudá, amás de tener la su Medalla y Llavi d´Oru.

Fragmentu de Pólvora negru. Montero Glez.

Los que cudan que la hestoria de la humanidá es la hestoria de la lucha de clases, se equivocan de llenu. Sólu hay que dase una cambalúa pola hestoria más reciente d´España pa dase cuenta de qu´esto no es asina (...). La hestoria del nuestru país es la hestoria de la lucha de las clases altas por jacese col poder. Sólu mirái la nuestra burguesía, ya sea ilustráa o ensin lustre. Cáa vez que ha teníu oportunidá, se ha apoyáu ena juerza del pueblu pa conquistar a la aristocracia zonas de poder. Nunca pa tresjormá-la sociedá. Eso es lo que pasa cuandu el pueblu está esposeíu de concencia de clas, que lo utilizan pa dimpués vendelo cumu carni de lidia. Carni de lidia, mi queríu amigu. Carni de lidia.

domingo, 14 de septiembre de 2008

Muchu y güenu.

¿Por qué daque en descesu puei allegar a ser malu? ¿Cómu puei daque güenu gulvesi malu sólu por ser muchu? Por ejemplu: el control: pocu, se supón que güenu; muchu, malu. Pamique lo muchu malu tamién es malu cuandu es pocu.

Güeis

Sigún cuentan, no juéi la hija de Sautuola quin descubrió las pinturas d´Altamira, sino la hija del su alparceru, Modesto Cubillas, que desclamó: "¡Papá, güeis!", asina, en cántabru. La manipulación vien d´anantis de la apaición de la televisión...

sábado, 13 de septiembre de 2008

Tuvía vivu

Si riegas un pez, se bebi l´augua.

Rimpuesta

¿Qué jaz un serrón en meyu la sabana, apalambráu pol sol y arrodiáu d´herba secu?

Rimpuesta: Buscar una jirafa.

viernes, 12 de septiembre de 2008

Declaración. Claudio Magris

Si tengo d´elegir ente decender la igualdá o una tradición cultural, elijo la igualdá.

jueves, 11 de septiembre de 2008

Casu rial

Un escalaor n´Aragón subiendo ensin cuerda un paredón qu´enu más altu jaz visera. Abaju, un pueblu. El escalaor cai. Ena caída, siéntenli gritar: "¡Filete va!". Teníalu claru.

viernes, 5 de septiembre de 2008

Espaciu vital

Apartavos que vos tisnu, dijo el suicida dende l´aler blandiendo una sartén lurriosa.

jueves, 4 de septiembre de 2008

D´aquellas lluvias...

Ónde dir, perguntábase´l pájaru dodu. Vivía en una isla en meyu la mar. Dejó de volar.

Efectivamente, cuandu llegarin los desploradores europeos, no supo ónde dir. Destinguióse alredor del siglu XVII. Quedan dos cabezas disecáas y dellas patas en distintos museos del mundu.

miércoles, 3 de septiembre de 2008

¿Es un pájaru o un avión?

¿Qué pájaru vuela tan altu? ¿Qué avión bate las alas?

martes, 2 de septiembre de 2008

Lluevi dientru

Tantu jumó que las volutas de jumu no tenían ónde flotar. Rompió a llover.

lunes, 1 de septiembre de 2008

Estiel

Un vendeor de coches de sigunda manu: "dati cuenta qu´esti modelu tien un diseñu muy esterilizáu". Hablábamos de preciu.

Archivu del blog