jueves, 6 de diciembre de 2007

Si los tajuronis jueran hombris. Bertold Brecht

Si los tajuronis jueran hombris - priguntó al señor K. la hija chica de la su patrona-, ¿se portarían mijor colos pejezucos?

- Claru que sí - arrespundió el señor K. Si los tajuronis jueran hombris, jarian construir ena mar cajas enormes pa los pejezucos, con too tipu de cumía nel su interior, tantu plantas, cumu materias animalis.

Priocuparíansi de que las cajas tuvieran siempri augua frescu y aportarían too tipu de medidas de salú. Si, pinto’l casu, un pejezucu se mancasi una aleta, derreu lu vendarían enforma que el pejezucu no se lis morriera prematuramenti a los tajuronis.

Pa que los pejezucos no se pusieran amurniaos bría, de cuandu en cuandu, grandes jorras acuáticas, pues los pejezucos alegres tienin mijor sabor que los amurniaos.

Tamién bría escuelas nel interior las cajas. N’esas escuelas se deprendería a los pejezucos a entrar enas fauces de los tajuronis. Estos necesitarían tener nocionis de geografía pa mijor localizar a los grandes tajuronis que andan por ahí jolgando.

Lu principal sedría ,naturalmenti, la formación moral de los pejezucos. Se los deprendería que nu hay náa mas grandi ni más jermosu pa un pejezucu que sacrificase con alegría, tamién se lis deprendería a tener fe enos tajuronis, y a papalis cuandu lis dijesen que ellos ya s´ucupan de forjales un jermosu porvenir. Daríaselos a entender qu’esi porvenir que se lis auguraba solu estaría aseguráu si deprendían a obedecer.

Los pejezucos deberían guardase bien de las bajas pasionis, asina cumu de cualisquier inclinación egoista, materialista o marxista. Si daque pejezucu mostrase semejantes tendencias, los sus collazos deberían comunicalo enmediatamenti a los tajuronis.

Si los tajuronis jueran hombris, se jarían naturalmenti la guerra enti si pa conquistar cajas y pejezucos ajenos. Amás, cada tajurón ubligaría a los sus propios pejezucos a engarrase n’esas guerras. Cada tiburón deprendería a los sus pejezucos qu´enti ellos y los pejezucos d’otros tajuronis desiste una enorme diferencia. Si bien tolos pejezucos son mudos, poclamarían, lo ciertu es que agutan en idiomas muy distintos y por esu enjamas logran entedese. A cada pejezucu que matase n’una guerra a un par de pejezucos esenemigos, d´esos que gutan n’otru idioma, concederíaselis una medalla de varec y se lis otorgaría amás el llamatu de héroe. Si los tajuronis jueran hombris, tendrían tamién el su arte. Bría jermosos cuadros enos que s´arrendarían los dientes de los tajuronis en colores maravillosos, y las sus fauces cumu puros jardines de recréu enos que da gustu restrombizasi.

Los teatros del jondu la mar mostrarían a heroicos pejezucos entrando entusiasmaos enas fauces de los tajuronis, y la música sedría tan guapu que, a los sus sones, atotogaos polos pensamientos más deliciosos, cumu n’un ensueñu, los pejezucos se precipitarían en motrollón, la banda por lanti aentru las fauces. Brá asina mesmu una religión, si los tajuronis jueran hombris. Esa religión deprendería que la verdaera vida escumienza pa los pejezucos nel estuémagu los tajuronis. Amás, si los tajuronis jueran hombris, los pejezucos dejarían de ser toos amejaos cumu lu son abora. Dalgunos ocuparían ciertos cargos, lu que lis colocaría por cima los demás. A aquellos pejezucos que jueran un pocu más grandes se lis permitiría incluso tragase a los más chicos. Los tajuronis verían esa práutica con gustu, pus lis proporcianaría mayores bocaos.

Los pejezucos más gordos, que sedrían los que ocupasen ciertos puestos, se encargarían de mantener el orden enti los demás pejezucos y se jarían maestros, uficialis, ingenieros especializaos ena costrucción de cajas etc...N’una palabra; bría por fin ena mar una cultura si los tajuronis jueran hombris.

Vulcáu al cántabru por Llobetu

No hay comentarios:

Archivu del blog