miércoles, 21 de noviembre de 2007

Gulundrinas (Viaje ideal). Publicáu en 1913

A lo largu la vía destendíanse los cables del telégrafu, cumu pentagrama mágicu, onde las negras gulundrinas aposáas amejaban diabólicas notas en pentásticas danzas, arpegiando colos sus empavesaos ganjeos l´himnu jermosu de la su cantata matinal, cumu salmodia d´honor ofrendáa´l nuevu día que nacía por Oriente.

Las diamantinas perlas del rucíu adornaban, formando encantaora diadema, las multicolores florecillas que colas sus abrientes corolas ofrecían un besu d´amor al alba qu´espuntaba.

El tren curría, con anjéu, cumu mostruosa culiebra de jierru, espidiendo´l su negru aliendu que formaba una estela cumu´l crespón lutuosu d´una nochi qu´espiró, triscando la su jérrea musculatura con suníu de martilléu.

Cumu por pantalla cinematográfica asómanse polas ventanillas cuadros de luz y guapura y dalgunos qu´otros árbules paecin pasar al escape cumu guerrilleros del ejércitu vegetal.

El juerti pitar de la locomotora anuncia l´allegáa del vehículu nun túnel. Tolo tapan las tinieblas y l´ecu de los jierros jazse más juerti. Paez qu´empontigamos cara´l infernal abismu. Pasa bien de tiempu. La luz güelvi a besamos. El túnel ha tremináu y el “mostruu” sal ufanu de la su madriguera. El jumu qu´espidi es brancu, cumu si juera inciensu barciáu en loor del sol que ya espardi los sus vivificantes rayos al treslumbri.

El paisaje paez más guapu y jasta las gulundrinas están alegres.

Allegamos.

“Acracia. ¡Una eternidá!”, repiti la potente voz que rebumbia cumu una sentencia.
“¡Libertá, Felicidá, Amor!”, retingla nel espaciu.
Hemos allegáu a la fin del nuestru viaje. Estamos ena Tierra Libri.

4 comentarios:

Eduard Abelenda i Puigvert dijo...

Aquest text va ser publicat així en càntabre EL 1913? És d'estil molt curós i preciosista. Qui és l'autor?

Serrón dijo...

No, despliqueme mal: el testu juéi publicáu en castellanu, nuna revista anarquista d´escomienzos del siglu XX. L´autor no se conoz, es una testu anónimu, onqui siguramenti no era un escritor profesional, sino un obreru col aquel de la escritura y con daque qu´icir.

Anónimo dijo...

Hola ,te envié un correu con un testu ,era solu pa saber si te allegó.
Un saludu.

Llobetu.

Serrón dijo...

Llegome, Llobetu. Tengo daque custiones que cumentate al respetive. En cuantis las acaldi, envíotelas pa que me digas si te paecin bien y publicá-lu nel blog.

Perdona si m´arretrasu, ando cun pocu de trebaju dencima.

Saludos

Archivu del blog